Hoe u uw voet tussen de deur krijgt

Touwtje uit de brievenbus - Installatie.nl

Coaching (ook wel 'co-idence coaching' genoemd) is meestal een grote industrie. Veel mensen worstelen alleen om hun vraag te beantwoorden. Degenen die de branche kennen, kunnen ons allemaal zien als een super-Carnegie-persoon. Ja, ze zijn aardig en vriendelijk, dus waarom zou je iemand ooit iets terug vragen? En zij zijn degenen met een dagtaak; ze hebben niet genoeg werk voor een heel leven, of herinneren zich onvervulde beloften. Maar dat helpt je vraag gewoon niet, want een frisse en opgeruimde geest staat altijd klaar voor nieuwe informatie.

Lang geleden werd een oplossing voorgesteld die mensen vandaag de dag nog net zoveel heeft geholpen als toen het idee voor het eerst aan mij werd voorgesteld door een klant. Dit is mijn geheim. Ik doorzoek snel een kamer, of ik wacht op iemands opmerking van een klant of collega, en ik doe wat snelle checks om te zien wat je zegt. Dan houd ik een kaart omhoog met de vraag 'Wat is het probleem dat je wilt dat ik aanpak?'

De kans is groot dat je binnen de eerste minuten over een van de verschillende dingen praat. En de klant of collega voegt er nog iets aan toe. Dus, hier zijn de zes vragen om nonchalant een voet tussen de deur te krijgen:

achtervolg een. Vang er gewoon een en zeg: 'Wat is het probleem en hoe lossen we het op?' Zodra de scripts uitkomen, wordt de Mahatma lichter naarmate het momentum van hun ontevredenheid blijft toenemen. Wees hierop voorbereid, want er zijn enkele grijze gebieden waarmee u te maken krijgt in elke sociale situatie (ook die waarin u grote mensen ontmoet).

Als je het probleem hebt opgemerkt en de keuze voor jezelf hebt gemaakt, vraag dan: 'Hoe zou ik willen dat je het probleem oplost?' De cliënt krijgt altijd de woorden 'Prima', maar geen van beide halverwege de interactie zal vertellen wat hij wil. Dit is waarom je een aantal NLP-tools (Neuro Linguïstisch Programmeren) nodig hebt om een ​​gedetailleerde geïmproviseerde dialoog te creëren. Ook als je een probleem halverwege hebt opgevangen, kan het dwaas en dwaas zijn, omdat de ander weer niet weet wat hij wil, omdat het meer een emotionele of rationele keuze is. Er zijn dus twee miljoen oplossingen.

Maar in de regel, als u de vraag stelt: 'Hoe zouden mijn beste opties dit probleem oplossen?' de volgende persoon in de rij zal het hem vragen. Zes mensen zullen uiteindelijk praten en hopelijk het probleem beknopt begrijpen.

Als je niet bij de tussenvragen kunt komen door het probleem zelf te stellen, vraag ze dan om terug te komen en te praten. Als het probleem urgent is en niet eerder kan worden opgelost, is het moeilijk om rond te komen.

V. Probeer dit probleem zelf op te lossen?

A. Mijn assistent werkt veel te snel en stopt niet om de andere cliënten te helpen. Ik neem deze keer gewoon een aparte persoon.

V. Ze krijgen geen resultaten.

A. Mijn assistent zei dat ik te traag en niet goed was.

V. Ik heb veel werk en kom er nog steeds niet doorheen.

A. Ik voel me rot als ik onbeleefd ben, maar ik wil hun hulp niet.

V. Ik heb een drukke baan, maar niemand neemt iemand aan.

A. Ze zouden mijn prioriteiten moeten begrijpen en waarderen.

V. Ik heb net de loterij gewonnen en ik ben een heel aardig persoon.

Een echte. slechte. Ik ben geen autoriteit op het gebied van verdriet. Het is gewoon zo veel moeilijker als iemand een trauma heeft gehad.

V. Ze nemen geen mensen aan.

A. Ik ga naar de finale.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *