Hoe moet om gaan met een burn-out?

Burn out Venlo

We voelen onszelf onder enorme druk gezet en beginnen soms te geloven dat we er niet meer bovenop komen. De gevoelens verminderen ons vermogen om met onze dagelijkse spanningen om te gaan en ons gevoel van kalmte. De tekenen van burn-out zijn vaak verschillend – steeds grotere hoeveelheden, gedachten en gedrag die ongemak veroorzaken, veel langdurige ziekten, en burn-out. Burnout is een gemoedstoestand, een toestand van emotie, en een fysieke en psychische uitputting; ook synoniem met te hard werken en je gezondheid verwaarlozen. (Ref: Loehr andateurs’MEANING.org) De fysieke tekenen zijn: Emotionele indicaties zijn: De psychologische tekens zijn: De tekenen van een burn-out worden aangeduid als: Waarschuwingstekens van kanker van burnout zijn onder andere: Een burn-outslachtoffer staat onder zware stress en raakt vaak opgebrand voordat het burn-outslachtoffer er klaar voor is of in staat is de symptomen te herkennen. Dus, hoe is burn-out ontstaan? Hieronder volgt een uitleg van burn-out: Werken met een burn-out persoon kan betekenen dat men oplossingen probeert te vinden om de gevolgen van de burn-out te maskeren en het burn-out symptoom niet herkent. In dit artikel zullen we bespreken wat de oorzaken van burnout zijn en een aantal vragen stellen die zich waarschijnlijk zullen voordoen. Veranderde het burn-outslachtoffer op een manier die ongemakkelijk of onprettig was voor zowel het individu als anderen?

Zo ja, zou een verandering in relaties, situatie of omgeving het gewenste resultaat opleveren? Wanneer is de eerste keer dat je de burn-out psychotherapeut vertelde dat je een probleem had? Zo niet, waarom zou je dat doen? Hebt u veranderingen opgemerkt in uw slaapgewoonten of eetgewoonten (of het ontbreken daarvan). Als slaap, eten of relaties de belangrijkste redenen voor de burn-out zijn, wat zou dan belangrijker of minder belangrijk kunnen zijn? U bent ook veranderd op een manier die niet het resultaat heeft opgeleverd dat u verwachtte. Bijvoorbeeld, u voelt zich kouder. Je verlangt weer naar plezier. Zoek wat plezier dat niet met werk te maken heeft. Zoek verschillende activiteiten die u leuk vindt. Een mogelijke suggestie hieronder: U kunt ook gestoord en/of boos worden op meer of minder iedereen. Kortom, de burn-out/zelfwaardering taxonomie beschrijft hoe je realistisch je huidige omstandigheden evalueert en bepaalt of je de kosten van burn-out betaalt. Psychologische symptomen van burn-out:

Misschien bent u verward en overweldigd en weet u niet waar u het beste van uzelf kunt geven op het werk. Misschien begon je je verwijderd te voelen van de familie en vriendschappen die je voedden. U denkt erover uw baan op te zeggen en weer deeltijds te gaan werken – en dat moet ernstig zijn, want het is niet zo leuk als de vorige baan. Je fysieke mogelijkheden en verantwoordelijkheden zijn toegenomen. Er zijn lang niet zoveel arbeidsmogelijkheden als vroeger, toen je jonger was. Stress belemmert je werk en je leven en dat is een probleem. Je bent in ontkenning – en voelt je vastzitten, wachtend op jou om te handelen. Je verandert lichamelijk, geestelijk en emotioneel op een manier die ongemakkelijk is – en je kunt er niet achter komen hoe je deze verandering in je leven kunt stoppen. Je weet dat je overspannen bent, maar je handelt niet.Stress is de voornaamste boosdoener bij burn-out slachtoffers.

Wij hebben een zekere mate van zelfverantwoordelijkheid – en mijn verhouding tot hoe mijn leven gebruik maakt van mijn persoonlijke mogelijkheden en verantwoordelijkheden is nuttig leiderschap. Je bent compleet ongezond op zoveel manieren. Je geniet van je affirmaties en je vreugdevolle persoonlijke leven. Je werkt heel hard en maakt lange dagen op een onevenwichtige manier – maar het zijn de relaties die je hebt die je ongelukkig maken. U moet nu overwegen welke veranderingen in uw leven een positieve invloed op uw leven zullen hebben. U maakt zich zorgen dat het geld niet zo snel komt als u had verwacht of dat uw investeringen niet zo rendabel zijn. Je geniet niet van je creativiteit en neemt geen controle over je huidige gemoedstoestand. Je denkt (of spreekt vooral) over een fysiek onderdeel van je lichaam (of mogelijk een fysieke eigenschap) dat je wanhopig wilt veranderen, maar nog niet bent begonnen met het proces om het te bereiken. Stelt u een groot deel van uw doelen uit omdat u bang bent dat u zult falen?

Lees meer

Coach

Depressie

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *